duminică, 14 martie 2010

Efectul placebo - miracolele mintii


Am mers in Arena Mall din Bacau si iau ziarul Adevarul in care citesc pe la sfarasit " Cum se explica efectul placebo". Sincer nu am ramas atat de uimit de subiectul "te poti vindeca cu propria minte" ci de pastilele care totusi erau facute. Asa ca am ajuns acasa si m-am pus putin pe net sa vad mai exact ce-i cu placebo. Si ce am gasit.

"Pentru pacientii in stare grava, cum a fost si cazul asa-numitului domn Wright, un american bolnav de cancer limfatic, se intampla ca medicii sa epuizeze toate tratamentele standard si sa nu obtina niciun rezultat. Tumorile lui din abdomen, torace si gat continuau sa se exinda, iar sfarsitul parea tot mai aproape. Doctorii i-au spus atunci domnului Wright despre un medicament anticancer nou si revolutionar: Krebiozen. Dupa cateva luni, pacientul a parasit spitalul sanatos. Nu peste mult timp, insa, a aflat ca medicii in care isi pusese toate sperantele il mintisera si ca medicamentul nu continea nicio substanta care l-ar fi putut ajuta. Domnul Wright s-a stins in cateva zile.

Placebo, o ecuatie cu multe necunoscute

Ca starea de spirit a pacientului e importanta in lupta cu o boala, nu incape indoiala. Dar poate un tratament fara substante active sa faca ceea ce nu a reusit, de pilda, chimioterapia? Studii riguroase, desfasurate in ultimele decenii, arata ca, in unele cazuri, da. Pastilele de zahar sau injectiile cu ser fiziologic au dat adesea rezultate in lupta cu durerile de orice fel, cu depresia, hipertensiunea arteriala, ulcerul ori boala Parkinson. Efectul placebo ridica insa si intrebari care tin de etica. Natura inselatoare a tratamentului ii plaseaza pe doctorii care aleg aceasta cale la limita Juramantului lui Hipocrate.

Desi terapiile pe baza de licori fara valente curative sunt practicate de la inceputurile medicinei de vraci, vrajitoare sau vindecatori de orice fel, doctorii cu coatele tocite ani de zile pe bancile facultatilor refuzau pana nu de mult sa creada ca
pacientii se pot vindeca singuri, prin puterea gandului. Efectul placebo a fost reabilitat in ultimii 50 de ani, iar acum medici, biologi, psihologi si sociologi lucreaza impreuna pentru a intelege ce se petrece la nivelul creierului si cum pot fi sporite sansele de vindecare. In fata lor se afla ceea ce pare a fi o ecuatie cu multe necunoscute.

Printre cei foarte putini care cred ca s-au apropiat intr-o oarecare masura de adevar este profesorul japonez
Masaru Emoto, renumit pentru fotografiile sale facute picaturilor de apa. El a propus o teorie mai mult sau mai putin stiintifica, potrivit careia putem influenta lichidul vietii prin puterea cuvintelor sau gandurilor. Iar daca reusim asta, de ce nu am putea sa modificam apa din propriul nostru organism, pentru a ne insanatosi? "


Subiectul continua, dar eu cred ca te poti vindeca si singur. Eu am trait prin asta dar la boli minore. Nu am luat pastile, pur si simplu am crezut ca am sa ma fac bine si asa a fost. Daca observ ca scartie eva la inima sau in alte parti atunci ma duc putin mai mult la doctor si intreb " Ce am ? ".

Tot subiectul il gasiti aici : http://www.descopera.ro/stiinta/4238441-efectul-placebo-miracolele-mintii .

E decizia voastra de va informati mai mult sau mai putin despre. Astept comentarii


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu