vineri, 19 martie 2010

Nucile

Fiind la facultate, intr-un camin cu inca 4 baieti... am adus de acasa nuci pe care le-am prajit, pus sare si mancat.Sincer asa mi-a facut mama acasa si mi-a placut. Colegii cand au vazut nici sa guste. Dar pana la urma am "urlat" putin la ei sa guste, iar cand au dat de gust...Tot mai vroiau. Sincer imi plac nucile dar nu m-am interesat la ce sunt bune...dar astazi am stat putin pe net si am catut. Sincer am ramas putin uimit.

Miezul de nucă este unul dintre cele mai vitalizante şi nutritive alimente cunoscute şi o minune pentru organism în timpul anotimpului rece. Practic, te pune pe picioare cât ai spune nucă.
Fiind foarte bogată în grăsimi şi proteine, nuca întrece carnea ca valoare calorică, având o toxicitate de câteva ori mai mică şi este foarte uşor digerabilă.

Nucile conţin, la 100 g, 15 g de proteine, 60 g de lipide, 15 g de glucide şi 2,4 g celuloză. În plus, sunt bogate şi în sodiu, potasiu, calciu, magneziu, clor, fosfor, sulf, fier, cupru, zinc şi iod. Pot fi definite ca o colecţie de minerale şi vitamine. Au din belşug vitaminele C, B1, B2, B5, vitamina PP şi caroten.

Nucile "au obiceiul" să întărească vasele de sânge şi previne, mai ales la persoanele în vârstă, accidentele vasculare. Medicii americani de la Massachusetts General Hospital, din Boston, au descoperit, în urma unor studii efectuate timp de 17 ani, că cei care mănâncă nuci de cel puţin două ori pe săptămână au un risc de două ori mai mic de a suferi o criză cardiacă subită, faţă de cei care nu mănâncă deloc nuci.

Miezul a 20 de nuci, consumat zilnic, e un tratament eficient contra psoriazisului sau a eczemelor alergice. Miezul a patru nuci prăjite uşor se ia la trânta cu constipaţia, iar faptul că nu conţin decât foarte puţin zahăr le face un aliat al celor care suferă de diabet.
Bărbaţii ar trebui să aibă o slăbiciune pentru ele deoarce prezenţa unor substanţe reîntineritoare, care protejează şi curăţă vasele de sange, fac din nuci un aliment foarte indicat în tratamentul sterilităţii şi impotenţei.

Proprietati:

- foarte nutritiv (proteine, grasimi)
- laxativ si antidiuretic
- vermifug
- drenor cutanat si limfatic

Indicatii - uz intern:


- diabetici
- tuberculoza
- diarei
- paraziti intestinali
- litiaza urinara (ajutator)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu